Afrikansk dans.


I går jag som sagt på Afrikansk dans för första gången, oj så roligt det var. Något jag absolut jag vill gå på igen. Tappade bort mig ett antal gånger och det var jag inte ensam om som tur var. Instruktörer var jätte duktig och det såg så lätt och mjukt ut när hon gjorde stegen. Själv var man som en stel pinne och fick inte riktigt till alla rörelser. Det behövs nog lite mer träning.

Men en rolig dans som absolut alla kan vara med på, det är bara röra på kroppen och följa med den afrikanska rytmen i musiken. Jag rekommenderar det starkt till er alla.

En annan typ av träningsverk har jag iallafall idag, ont i rygg och nacke. Men kanske vore något att fortsätta med. Behöver verkligen bli mer rörlig och mjuk i kroppen. En träning som iallafall är grymt kul. Ska söka runt lite och se om det finns någon kurs som börjar nu i höst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback