5 Sätt att vinna över hungern.

Nog är jag väl inte ensam över att försöka gå ner några onödiga kilon. Har försökt de flesta metoder men då min kropp verkar trivas som den är har det inte varit de lättaste.


Istället för att "banta" har jag nu börjat med nya vanor. Äta mindre portioner och verkligen fråga mig själv innan jag äter om jag är hungrig. Oftast äter jag för att jag är sugen inte för att jag är hungrig.


Sedan träning på detta så hoppas jag att jag ska gå ner mina 4-5kg jag vill gå ner under resten av detta år. Viktigt att inte ha för höga mål utan göra upp mindre delmål som är lätta att uppnå.


5 bra tips som jag hittade på Aftonbladets Hälsa sida.

  

5 sätt att vinna över hungern.

1. Regelbundna tider för mat är A och O.


2. Byt vitt bröd mot fullkorn.


3. Ställ fram en fruktskål på köksbordet, så att den blir det första du ser I köket. Lättare att ta ur den än att gräva vidare i kylen!


4. Handla inte när du är hungrig. Då slipper du få hem mat som frestar ditt "sug" som egentligen inte är hunger.


5. Byt favoritplats framför teven, i alla fall om du brukat sitta där och småäta.
En ny miljö underlättar nya vanor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback