Don´t worry be happy..

Jepp så lider mitt motto för tillfället. Finns ingen anledning att jämt och ständigt hänga läpp om allt inte riktigt går som jag vill just nu. Man blir bara ännu mer nedstämd och på dåligt humör och dessutom smittar man ner andra. Det är bättre att försöka vara glad och posetiv även om man ibland bara vill släppa allt och bara skrika. Allt blir så mycket lättare när man är glad, allt blir faktiskt mycket bättre och alla runt om kring dig blir på bättre humör.

Och har idag beslutat att jag ska sluta äta efter klockan 19:00 på kvällarna, då det är min största fälla. Jag äter knappt något under dagen och sen på kvällen är jag vrålhungrig och äter alldels för mycket och försent. Ska börja äta frukost och bara äta frukt och dricka teé om kvällarna. Och jag som är van att äta på kvällen är självklart vrålhungrig just nu. Men ska stå i mot, det är nog bara en vane sak. Var ute och sprang ca 35 min nyss för att komma på bättre tankar, så känner mig overhört duktig idag. Ska hoppa in i duschen nu och sedan ta tag i min tråkiga engelska bok. Vart ingen matte i dag då min "mattelärare" P är på fotboll så får bli lite mer effektivt i morgon.
Men i morgon är en nya dag med nya krafter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback