Julen närmar sig..

Julen närmar sig med stora steg, och jag bara ser på med fasa. Ser inte fram i mot julen då jag bara ser stress och besvikelse. Visst brukar våra jular vara bra, fira med familj och släkt. Men vägen dit är lång. Alla dessa julklappar, har köpt 0 julklappar och har ingen anning om när jag ska hinna eller orka. Har inte ens en susning om vad jag ska handla..

Tänk om man kunde hoppa över alla julklappar så alla kunde släppa julklappshysterin. Vilken lättnad för de allra flesta. Visst har det blivit bättre på senare tider när man blivit äldre, men har aldrig förstått det här med att ge bara för givandets skull. Mår bara dålig av tanken.. önskar ibland att julen bara var över, och den har inte ens börjat. Suck.

image540


Kommentarer
Postat av: Anni

Men du, om du verkligen tycker att det är så jobbigt, så strunta i hela julklappsgrejjen! Om du känner dig pressad att ge saker, så är det nog varken kul för dig eller alla andra ändå! Njut av det du gillar med julen istället och ta det lugnt :) Lussebullar och julmust, typ :) Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback