Sundsvalls helgen

I fredags efter jobbet bar det av till Sundsvall, snart är de klara med motorvägen så då kommer de att gå ennu fortare upp. Jobbigt att behöva åka igenom dessa små samhällen. Men ni som har åkt norrut har säkert sett huset med alla navkapslar? Denna gång så bestämde vi att vara beredda med kameran och dokumentera det hela. Gjorde en fin liten omkörning och precis efteråt ser vi hur vi närmar oss navkapselhuset. Svänger åt sidan och det blev en ganska kraftig inbromsning. Fotade och körde vidare, 100m framför vart jag invinkad och fick mig en rejäl utskällning av gubbfan som jag körde om som tyckte att jag inte alls kunde stanna som jag gjorde. Det var inte så att jag gjorde en kraftig inbromsning precis framför honom, utan han hade gott om tid att se mig. Dålig dag kanske. Hur som helst mina bilder fick jag.

image237

image238

På fredagen övernattade vi i själva Sundsvall för att sedan bege oss ut till Vigge på lördag f.m. Stort kalas vart det, tror vi var omkring 50 pers. Mycket god mat som vi alla hade hjälpt till med alla laga. Innan middagen tog vi en promenad bort mot stranden och de andra fortsattte för att kolla på ett hus, det vart bara jag och Zeff kvar på badstranden. Det är så otroligt vackert att det inte går att beskriva eller visa på bild. Lugnet och tystnaden blir ennu svårare, men att bara få sitta där i 30 min för mig själv var värt hela resan. Slippa höra suset från alla bilar, skulle nästan kunna lämna storstaden för gott.

Kvällen fortsatte trevligt, tyvärr lite mycket karoke. En del förstod inte alla kanske inte ville sjunga och lyssna på alla hemska stämmor hela kvällen. 6-7 timmar i sträck kan bli ganska tradigt och endå tycker jag det är riktigt kul med karoke. Så för min och Zeffs del så vart det ganska tidigt och tack var väl det för halv 5 tyckte Zeff det var dags att stiga upp. Och visst var det fint att se solen gå upp men efter en kissning fick han gå in och lägga sig. 7 väckte han mig och ville ha frukost. Låg och drog mig till halv 9 och sen gick vi en underbar morgon promenad i solen. Efter frukosten bar det av hem till Stockholm.

image239

image240

image242

image243

image244

image245

image246




Kommentarer
Postat av: Simon

ser otroligt kallt och fridfullt ut!!!
Norrlands guld!

2007-05-22 @ 07:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback