Besluts ångest!

Var som sagt och kollade på en bil idag, en kanon fin Polo. En indigoblå Den var verkligen hel fräsch. Men det är så svårt att veta om den är okej eller inte. Den var besiktad och regelbundet servad. Inge rost, inga skador, inte en repa hade den.

Nackdelen var att den hade 3 dörrar i stället för 5 som jag vill ha. Men vet inte om jag är i behov av 5. Har sällan åkt med än 2 i Corollan. Och Zeff får vänja sig att hoppa in framifrån.

Om jag skulle bestämma mig så skulle den gå igenom en service så att jag fick se att den verkligen var fräsch. Men tänker alltid att det kanske dyker upp något bättre, billigare, m.m. Vet att jag måste bestämma mig snart också vilket gör det ennu jobbigare. Vill inte bli lurad, men det är svårt att veta innan.

Förutom att kolla på bil har jag jobbat. Sen kom peter och vi fikade i Kista galleria. Eller fika och fika. Peter åt en pizza och jag en morots/apelsin juice. Efter det var det bilprovning och sen åkte jag av och släppte av peter och hämtade upp mamma och vi åkte och solade.

Hon hade varit ute med hundarna på en långpromenad i skogen så båda hundarna var nybadade, mys!
Dobby bor hos oss nu några dagar medans Rickhard och Anni är i fjällen. Kommer man ha en till att brottas med i sängen.

image160

Nu väntas mat. Fläskfile med champinjoner...

Kommentarer
Postat av: Peter

Be din pappa eller Rickhard att kolla på den också. Att göra en service / M-test är alltid en god idé. Inte för att jag har så stor erfarenhet av bilköpande, men en tumregel är att man alltid får det man betalar för. Så om du hittar något billigare är det antagligen sämre också. Du kan alltid försöka pruta, men går det väldigt lätt att pruta mycket kan man också ana ugglor i mossen.

2007-03-22 @ 08:10:06
Postat av: niki

Tycker att du ska köpa den :) vad kostar den ?

2007-03-22 @ 17:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback