R.I.P

Hittade en skatunge mitt på vägen idag på Bromma flygplats, som inte kunde gå eller flyga och höll på att bli överkörd. De stannade en kille som hjälpte mig att ta den till vägkanten och jag åkte därifrån men medlidandet kom i kapp mig så jag vände och fångade in den innan den snubblade ut på vägen igen och blev överkörd. Fanns inget bo i närheten som den kunnat trilla ur och var så pass stor att klara sig själv.

Väl här hemma tog jag ut den på gräset och kolla så den inte hade några skador, kunde inte se några. Den varken rörde sig utan bara satt och blunda. Tog en flyttkartong och satte den där i på en handduk, kanske den var i chock.

Men nu när jag kolla till den på kvällen hade den dött =( hade hoppats att den skulle vakna till så jag fick släppa ut den frisk i morgon bitti. Men ingen att göra åt , den hade säkert flygit in i en bil och fått en smäll i huvudet. Men den fick iallafall dö en lugn död.

image278

Sen på promenaden med Zeff såg jag en liten blåmes som fallit ut boet, men den fick ligga kvar där. Mamman var nog i närheten och den låg skyddad i gräset. Naturen har sin gång vilket jag har svårt att inse och vill hjälpa allt och alla, vilket tyvärr inte går..

Kommentarer
Postat av: simon

När jag bodde ppå femöre i Ockle så flög det in en fågel i fönstret minst en gång i veckan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback