Upp och ner..

Den här dagen har verkligen varit upp och ner. Var i väg till Bagarmossen i morse och lämnade in Zeff. Han skulle senare operera bort knölarna. Ni kan tänka hur jag varit under dagen, hönsmamma som jag är. Inget var bra och inget passade. Men sen ringde de vid lunch och sa att allt gått bra och jag fick hämta honom efter 3. Men då var pulsen redan hög och allt jag ville vara att hämta Zeff. Ingen lysande jobbdag idag, men fick de gjort som skulle göras för att dagen skulle gå ihop.

image348


Hämtade en pipig Zeff som var överlycklig att få komma hem. Snitten var riktigt fina och inte alls många stygn. Ser alltid värre ut än vad de är då han är rakad en hel del runt om. Men nu blir det att ta det lugnt de närmsta 2 veckorna. Ingen simning för hans del. Eventuellt åker han upp till Sundsvall och är där några dagar då jag inte vill att han är själv eller befinner sig på skitiga ställen nu i början av läkprocessen.

image349

Åkte sedan efter att ha ätit ugnspankaka ner till Hammarby och red ut på Jessie en sväng, vart en lugn tur att rensa hjärnan och bara koppla av. I stallet kan man verkligen koppla bort allt. Speciellt när man får sällskap och snacka av sig och fika en del.

En jobbig dag som verkar sluta bra till slut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback