Mer snö

Kommer ni ihåg i december när alla var hysteriska för att det inte hade kommit någon snö. Att alla sa att det kommer inte komma någon vinter, den kommer att försvinna helt och hållet pågrund av det varma klimatet. Jag sa fortfarande att det säkert blir som förra året och året innan de, att vintern kommer men senare. Och vad ser jag nu utan för fönstret mer snö!!

Nu har vi haft snö i säkert en månad och kallt. Häromdan var det -15. Just nu är det snökaos i skåne så nu har säkert hela landet snö. Nu klagaar alla på i stället att det är för kallt, halt och trafikproblemen som uppstår. Hur ska ni ha det ?! Snö eller inte?!

Idag är jag mycket glad att jobba hemma, stod helt still på E4 när jag släppte av Peter i Älvsjö. Skulle säkert ta 1½ h till jobbet idag. Men i stället tog jag en härlig promenad i skogen. Zeff skulel bita av alla pinnar och små träd som stack upp i trädet. En riktig hulligan var han idag. Han älskar snön och proppade säkert i sig en liter.

Nu måste jag återgå till arbetet. Men bara en härlig bild om hur mycket snö det faktiskt kan komma.

179264-123




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback