Jädrans smällare.

Tog med mig hundarna ut på en promenad i skogen idag på morgonen. Tänkte att de skulle bli en ordentlig promenad så att hundarna skulle vara trött tills i eftermiddag. Men några ungar höll på att smälla smällare, och Zeff som är rädd sprang med svansen mellan benen och ville bara gå hem. Förstår inte varför de måste hålla på och smälla för, nog med nyår tycker jag.

Många hundar som är skotträdda. Förra vintern var det en hund som sprang bort och aldrig kom hem tack vare några ungar som håller på och roar sig med att smälla smällare. Jag hoppas verkligen inte att föräldrarna vet vad ungarna håller på med. För hade jag varit förälder hade mina barn inte fått springa runt och smälla. Lite vett måste väl endå finnas. Eller?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback